(Bu yazı Capital Dergisi röportajının metnidir)
Şu anda ne kadar süre sonrasını düşünerek ya da planlayarak hareket edebiliyorsunuz? Lider olarak kaç yıl sonrasını öngörebiliyorsunuz?
Dünya genelindeki ekonomiler, pandemi sonrası toparlanma sürecinde yüksek enflasyon, merkez bankalarının sıkı para politikaları, tedarik zincirlerindeki aksaklıklar ve jeopolitik gerginliklerin getirdiği belirsizliklerle karşı karşıya. Her ülke, bu zorlu koşulları kendi dinamikleri doğrultusunda yönetirken, enerji üretimi ve verimliliğinde yeni paradigmalar ile sürdürülebilirlik hedefleri, ekonomik yapıların dönüşümünde kritik bir rol oynuyor.
Belirsizlik üzerine kurulu bu küresel konjonktürde, planlamalarımızı 3 yıllık bir projeksiyon çerçevesinde yapıyoruz. Verimlilik konusuna güçlü bir şekilde odaklanıyoruz ve aynı zamanda yatırım planlarımız da hız kesmeden devam ediyor. Özellikle Samsun’un stratejik öneme sahip Yeni OSB’sinde 150 dönümlük bir arazi yatırımına imza attık. 2024’te başlayan altyapı çalışmalarının ardından, yeni üretim tesisimizin inşaatı ve üretim hatlarının kurulumunu 2026-2027 yıllarında tamamlamayı hedefliyoruz. 2028 yılına dek ilave katma değerli ürünlerle kablo üretim kapasitemizi iki katına çıkarmayı öngörerek, sektörümüzün dinamiklerine yön vermeye devam edeceğiz.
Projeksiyon yapmada en zorlandığınız ilk 3 başlık hangileri?
- a) Ekonomik Belirsizlikler (döviz kurları, faiz oranları, enflasyon gibi makroekonomik göstergeler)
- d) Küresel Pazar Trendleri (uluslararası ticaret, rekabet koşulları, yeni pazarlara giriş)
Kısa projeksiyonlu dönem sizi nasıl zorluyor? Bu durumun şirket yönetiminde size ve kurumunuza maliyeti nedir?
Tüm yönetim ekibi olarak, verimliliğin ön plana çıktığı bu dönemde, operasyonel ve taktik seviyede çalışıyoruz. Maliyetlerdeki yükseliş, verimlilikte düşüşe neden oluyor ve bu süreçte verimlilik artırıcı taktik ve operasyonel konulara stratejik planların önünde öncelik veriyoruz.
Bu kısa projeksiyonlu dönemi en verimli şekilde yönetmek için hangi stratejileri kullanıyorsunuz?
Kısa vadeli projeksiyonlarda en belirgin zorluk, operasyonel verimsizlikler. Bunu aşmak için saha ve operasyona daha fazla vakit ve enerji ayırıyoruz.
En fazla odaklandığımız alanlar maliyet iyileştirme, verim artırma, personel verimliliği, müşteri segmentasyonu ve ihracat olarak sıralanıyor.
Öte yandan rekabet gücümüzü artırmak adına yatırım, dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarımızı da kararlılıkla sürdürüyoruz.