Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu arasında yer alan ve ülkemizin yanı sıra 80’in üzerinde ülkeye katma değerli ihracatıyla dünya pazarlarında güçlü ve rekabetçi bir konuma sahip olan Borsan, küresel markası Borsan Cable ile T.C. Sanayi Bakanlığı tarafından Türkiye’nin en prestijli firmalarının içinde bulunduğu TURQUALITY® Programına kabul edildi. Borsan, 2024 yılında ihracat gelirlerini yüzde 20 oranında artırmayı hedefliyor.

40 yıllık köklü geçmişiyle Türkiye’nin en büyük 500 Sanayi kuruluşu arasında yer alan ve Dünya genelinde 80’in üzerinde ülkeyi kapsayan geniş bir coğrafyaya katma değerli ihracat gerçekleştiren Borsan Cable, TURQUALITY® Programı kapsamına kabul edildi.

Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olma özelliği taşıyan TURQUALITY® Programı, salt ihracatı artırmayı değil, sürdürülebilir bir başarı için firmaların dünya markası olma hedeflerine katkıda bulunmayı odağına alıyor. Bakır ve Alüminyum İletkenli Güç ve Tesisat kablo ürünleri, Zayıf Akım ve Özel tasarım kablo ürünleri ve LED Aydınlatma ürünleri alanında üretim gücü, ürün kalitesi ve nitelikli insan kaynağıyla ülkemizde ve dünya pazarlarında güçlü ve rekabetçi bir konuma sahip olan Borsan Cable, TURQUALITY® Programı’nın gücüyle dünyanın zirvesini hedefliyor.

TURQUALITY® Programı kapsamına alınmanın büyük bir gurur ve sorumluluk anlamına geldiğini ifade eden Borsan CEO’su Arbek Akay, “Türkiye’nin sanayi gücü Borsan’da 40 yıl süren yolculukta elde ettiğimiz başarıları, Türk markalarının şampiyonlar ligi olarak kabul edilen TURQUALITY® Programı ile taçlandırmış olmanın gururunu yaşıyoruz. Öte yandan bu önemli apoletin omuzlarımıza, sadece kendi büyümemiz açısından değil, ülkemizin imajına olumlu katkı yapma noktasında da sorumluluk yüklediğinin bilincinde ve bu sorumluluğu en iyi şekilde yerine getirme azmindeyiz. Bu gururumuz, sorumluluk bilincimiz ve azmimiz, dünya markası olma hedefimiz doğrultusunda attığımız adımların itici gücünü oluşturuyor. Bu adımları TURQUALITY® kapsamı sayesinde çok daha sağlam ve büyüterek atacağız” şeklinde konuştu.

Borsan’ın 2024 yılında yüzde 20 oranında ihracat artışı ön gördüğünü vurgulayan Arbek Akay, “4 kıtada 80’in üzerinde ülkeyi kapsayan geniş bir coğrafyaya katma değerli ihracat gerçekleştiriyoruz ve 10’dan fazla ülkede pazar lideriyiz. Uluslararası kalite standartlarında ürettiğimiz ürünlerimizin yarısından fazlasını ihracata yönlendiriyoruz. Önümüzdeki dönemde ihracatımızı daha da yüksek bir ivmeyle büyütmeyi, küresel pazarlarda daha da güçlenip, pazar lideri olduğumuz ülkelerin sayısını artırmayı amaçlıyoruz. Hedefimiz, müşterilerimizden çalışanlarımıza, iş ortaklarımızdan içerisinde yer aldığımız yerel toplumlara tüm paydaşlarımıza ve ülkemiz ekonomisine sunduğumuz değerleri bir Dünya Markası olarak maksimize etmek ve TURQUALITY® Programı’nın gücüyle bu hedefimize artık çok daha yakınız” dedi.

Borsan’ın TURQUALITY® Denetimindeki Büyük Başarısı

TURQUALITY® Programı hazırlık sürecinin yaklaşık bir yıl sürdüğünü belirten Arbek Akay, “TURQUALITY® Programı için tüm çalışma arkadaşlarımızla bir yıllık çok yoğun bir süreç yaşadık ve 10 farklı başlıkta geçirdiğimiz denetim sonucunda 100 üzerinden 93 puan gibi çok yüksek bir başarı elde ettik. Bu vesileyle TURQUALITY® sürecinde ve markamızı bu noktaya getiren tüm başarılarımızda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma ve bizlere güvenini, desteğini her zaman hissettiren Borsan Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Adnan Ölmez’e teşekkür ediyorum. Her zaman dile getirdiğim gibi,  biz çok iyi bir takımız ve takım olarak en büyük özelliğimiz, elde ettiğimiz her başarıyı, bir sonraki başarımız için bir sıçrama tahtası, mutlaka aşılacak bir çıta olarak görmemizdir. TURQUALITY® Programı kapsamına alınmamız bizler için yoğun bir sürecin sonu, ama aynı zamanda heyecan verici bir yolculuğun da başlangıç noktası. Bu, bir dünya markası olarak süreklilik arz edecek, içerisinde sürekli gelişim barındıracak bir yolculuk ve bizler bu yolculuğa hazırız” dedi.

Arbek Akay, sözlerini şöyle sürdürdü: “TURQUALITY®, uluslararası pazar araştırmaları, uluslararası fuarlara katılım, ticaret heyetleri organizasyonları, sertifikasyon süreçleri, pazarlama ve tanıtım faaliyetleri gibi çalışmalarımızı daha da güçlendirmemizi, profesyonel eğitim ve danışmanlık hizmetlerinden daha da etkin faydalanmamızı sağlayacak; kurumsal altyapı gelişimi, dijital dönüşüm, marka yönetimi, pazarlama stratejileri, ürün geliştirme gibi konularda bizlere büyük katkı yapacak. Dünya markası olma yolunda başarı ve büyüme yolculuğumuzu, şirketimize, paydaşlarımıza ve ülkemiz ekonomisine yeni değerler sunarak sürdüreceğiz.”